vrijdag, september 20, 2024

MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR

HomeColumnsColumn Centurion - 'Europa.'

Column Centurion – ‘Europa.’

-

 

Centurion kleinNu de verkiezingen naderen voor een “Europees parlement” proberen de machthebbers de mensen weer wijs te maken dat Europa zo goed is voor de economie, dat het werkgelegenheid, geld en veiligheid zou opleveren.

Levert Europa werkgelegenheid op? Ja: een veelheid aan duurbetaalde banen voor een legioen van Europa-ambtenaren in Brussel en Straatsburg.
(Een exponent van Europa is Guy Verhofstadt. Hij is Europarlementariër . Als Euro-parlementariër krijgt hij netto 6.200,72 euro’s per maand. Daarnaast graait deze Belg jaarlijks in totaal 233.340,– euro’s aan commissariaten bij elkaar.)
Extra werkgelegenheid is er ook voor de politie: banen ter bestrijding van het misdaadtoerisme uit Oost-Europa. Het zijn echter banen die veel geld kosten en die economisch gezien Nederland geen geld opleveren.
Daarnaast zorgen de Europa-ambtenaren voor een verstikkende bureaucratische regelgeving. Denk alleen maar eens aan de Europese aanbestedingsregels, die zorgen voor een constante stroom aan gecompliceerde juridische conflicten.

Door een toestroom van Oost-Europese arbeiders raken Nederlandse arbeiders hun banen kwijt. Bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeurs. Bedrijven drukken de lonen door vrachtwagenchauffeurs uit Oost-Europa (vaak via een koppelbaas of via een constructie) in dienst te nemen. De wekgevers voelen zich hiertoe gedwongen omdat Oost-Europese vrachtvervoerders, die vrachtwagenchauffeurs ver onder onze sociale minimumlonen laten werken, de Nederlandse vrachtvervoerders kapot concurreren.
(Daarbij komen ook de sociale gelukzoekers die Nederland weten te vinden.)

Dan worden er nog miljarden euro’s voornamelijk in Zuid-Europese landen gepompt. Weliswaar ontvangt ook Nederland Europees landbouwsubsidiegeld; doch per saldo kost het Nederland jaarlijks miljarden euro’s meer dan dat er ontvangen wordt. Geldrondpomperij slokt so-wie-so al een groot deel van de subsidie-geldstromen op.
Het idee achter deze gesubsidieerde geldpomperij is dat bijvoorbeeld tuinbouwproducten in die Europese landen, waar de omstandigheden het gunstigst zijn (veel zon) geteeld gaan worden. Moeten dan de kassen met tomaten, komkommers, paprika’s en bloemen in Nederland gesloopt gaan worden, om die producten in Zuid-Europa te gaan telen?!
Door een kleine politiek correcte kliek wordt er nog steeds beweerd dat Nederland zo veel geld aan “Europa” verdient door de handel. Dat is juist. Er wordt daarbij verzwegen dat ook zonder “Europa“, er volop gehandeld zal worden en geld verdiend zal worden. (Net zoals Zwitserland en Noorwegen dat doen.)

Uiteindelijk blijft er één pluspunt over. En dat is dat met dezelfde munt, de euro, in Europa betaald kan worden. En dat is gemakkelijk. Maar het is een duur gemak, dat ons jaarlijks miljarden kost en zal blijven kosten, omdat de Zuid-Europese economieën niet kunnen meekomen met de Noord-Europese economieën. Hierbij komt dat het correctie-mechanisme (devaluatie) van de Zuid-Europese landen door de euro buiten werking is, omdat hun oude munteenheid niet meer bestaat.

In bijvoorbeeld Griekenland dacht men de oplossing te hebben gevonden door “creatief te boekhouden“. (Hetgeen door de Europese machthebbers niet werd bestraft, doch werd beloond met telkens weer extra miljarden euro’s steun.)

Europa zou zo goed voor de veiligheid zijn. Wie enkele jaren terug de beelden van de laatste Balkan-oorlog heeft gezien met de bombarderingsvluchten van Europese (NAVO-)landen en de gruwelijke wederzijdse moord-taferelen, die weet wel beter. Ook de dreigende oorlogstaal van de Europese (NAVO-)bondgenoten jegens Rusland en de troepenverplaatsingen naar de Europese grenslanden zijn dreigend. Er hoeft maar weinig te gebeuren of de vlam slaat weer in de pan.

Voor vrij verkeer van goederen en diensten zijn er Europese wegen. Het is droevig dat na decennia van zogenaamde Europese eenwording er nog steeds tolwegen in Europa zijn. En daar komen er steeds meer bij; zeker nu Duitsland ook geld wil vangen van de buitenlandse automobilisten die over de Duitse autobahnen rijden. (De Duitsers hebben de vrachtauto’s al te grazen.)
Om enigszins geloofwaardig te zijn, zouden alle wegen in Europa tolvrije wegen moeten zijn. Dan was Europa daadwerkelijk een stap verder dan in de vroege middeleeuwen, toen er ook al tolwegen in Europa waren. Dat het nu nog zo is, is een gemiste kans en typerend voor Europa.

Het Duitsland onder Hitler dacht door militaire technologische hoogstanden de Blitzkrieg in Europa te winnen en der Führer dacht de macht in Europa te kunnen grijpen. Dat eindigde in een catastrofe. Het grote Duits-Europese rijk ging ten onder.
Door hun technologische hoogstanden nu economisch in te zetten is Duitsland het machtigste land in Europa geworden.
Bondskanselier Merkel maakt de dienst uit in Duitsland en in Europa.

Likkebaardend kijken de Euro-landen naar de Nederlandse pensioengelden. Via Europese wetgeving willen zij vat krijgen op de Nederlandse pensioenpotten. De Tweede Kamer heeft het gevaar inmiddels ontdekt en het is te hopen dat men waakzaam blijft. Het is verbijsterend dat zelfs de Nederlandse pensioengelden in “Europa” niet veilig zijn.

Centurion, 15 mei 2014.

Gerelateerde berichten

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

[td_block_social_counter custom_title="Stay Connected" block_template_id="td_block_template_4" header_color="#ea2e2e" f_header_font_family="522" f_header_font_transform="uppercase" f_header_font_style="italic" f_header_font_size="eyJsYW5kc2NhcGUiOiIxNSIsInBvcnRyYWl0IjoiMTQifQ==" facebook="tagDiv" twitter="tagdivofficial" youtube="tagdiv" instagram="tagdiv" style="style10 td-social-boxed td-social-colored" tdc_css="eyJwaG9uZSI6eyJtYXJnaW4tYm90dG9tIjoiMzIiLCJkaXNwbGF5IjoiIn0sInBob25lX21heF93aWR0aCI6NzY3fQ=="]

Net binnen