Gemeente Kampen stopt met verzending acceptgiro’s

157

Vanaf 1 november 2014 verstuurt de gemeente Kampen geen acceptgiro’s meer. Het gebruik van de acceptgiro neemt ieder jaar af. De gemeente verstuurt per jaar ongeveer 20.000 acceptgiro’s. Hiervan wordt nog maar 10% bij de bank ingeleverd. Vanaf 1 november kunnen inwoners betalen via internetbankieren, een overschrijving bij de bank of via automatische incasso.

Inwoners die nog geen machtiging voor het automatisch incasseren van belastingen hebben afgegeven, ontvangen begin oktober een brief. Bij deze brief zit een machtigingsformulier en een antwoordenvelop, waarmee inwoners de machtiging gratis kunnen terugsturen. Sturen inwoners de machtiging voor 17 oktober naar de gemeente Kampen, dan wordt bij de eerstvolgende belastingaanslag al gebruikgemaakt van de betaling via automatische incasso.

Betalen via automatische incasso is eenvoudig. Hierdoor wordt een betaling nooit meer vergeten en het voorkomt extra kosten voor inwoners en de gemeente. Bij automatische incasso wordt het te betalen bedrag automatisch in termijnen of in één keer van de rekening afgeschreven. Hiervoor moet er op de vervaldatum wel voldoende saldo op de rekening staan. Inwoners kunnen een automatische incasso altijd intrekken bij de bank of de gemeente. Wel moet het volledige bedrag vervolgens op de laatste vervaldatum zijn betaald.

Voor meer informatie over het betalen van gemeentelijke belastingen via automatische incasso, kunnen inwoners contact opnemen met het team Belasting en Inning, telefoonnummer 14 038, e-mail:

in*********@ka****.nl











.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

GEEF JOUW REACTIE
GEEF JOUW NAAM OP