‘Deel jouw DrinkWater moment met #kampendrinktwater op Facebook of Twitter en maak kans op mooie prijzen.’ Met deze actie promootte Jongeren Op Gezond Gewicht de DrinkWater campagne op social media. De actie is inmiddels voorbij en de prijswinnaars zijn bekend!
Jongeren Op Gezond Gewicht Kampen is afgelopen maart gestart met de DrinkWater campagne om het drinken van water makkelijk en aantrekkelijk te maken voor de jongste inwoners van Kampen. Door middel van spelletjes, knutselwerkjes, proefjes en recepten met water werd op een speelse manier water aangeboden aan kinderen op de verschillende kinderopvanglocaties. Om het water drinken ook online te promoten is JOGG Kampen op 7 maart de social media campagne #kampendrinktwater gestart. Jenneke Bos (regisseur JOGG Kampen): “Het was leuk om te zien hoe creatief iedereen omging met het thema, van water voetbal tot het experimenteren met verschillende soorten thee en water. Opvanglocaties waren blij dat dit thema op een leuke manier onder de aandacht werd gebracht en gingen met enthousiasme aan de slag, wat resulteerde in inspirerende foto’s op social media.”
Winnaars social media actie
Deelnemers aan de avondvierdaagse werden ook uitgedaagd om aan de actie mee te doen. Er was een speciale prijs voor scholen, klassen en verenigingen. De Willem van Oranjeschool is de gelukkige winnaar van twee handige waterkoelers van negentien liter. De hoofdprijs is gewonnen door Mieneke te Winkel, een zwemkaart voor het hele gezin bij zwembad De Steur. Verder hebben kinderopvang Ienieminie en Jelle Dekker allebei een leuke waterprijs gewonnen.
Vervolg DrinkWater Campagne
De DrinkWater campagne is een groot succes op de verschillende kinderopvanglocaties. Veel locaties zijn aan het experimenteren met het aanbieden van water en thee in plaats van gezoete dranken. Na de zomer wordt de DrinkWater campagne ook uitgerold in de kleuterklassen. Veel scholen hebben al aangegeven met dit thema aan de slag te willen. Jong geleerd is immers oud gedaan!
Jongeren op Gezond Gewicht is een landelijke beweging, waar de gemeente Kampen aan deelneemt. JOGG zet zich in om gezond eten en bewegen voor jongeren gemakkelijk en aantrekkelijk te maken. Het is een lokale aanpak waarbij niet alleen ouders en gezondheidsprofessionals investeren in een gezonde leefstijl van kinderen maar bijvoorbeeld ook winkeliers, bedrijven, scholen en de gemeente zelf. Het betreft dus een ‘community aanpak’. Meer informatie over JOGG Kampen en de DrinkWater campagne vindt u op www.sportservicekampen.nl/jogg.