Kampen lanceert keurmerk voor hartelijke ondernemers

310

Kampen Partners en de OVK starten vanaf vandaag met de campagne ‘iedereen doet mee’. Met dit logo kan iedere ondernemer in Kampen laten zien, dat hij of zij mee wil werken aan de ambitie ‘hartelijke Hanzestad voor iedereen’. Dat wil zeggen: de binnenstad moet voor iedereen een prettige plek om te verblijven worden. Ook voor mensen met een beperking.

Welkom
“Zou het niet mooi zijn als de binnenstad van Kampen echt toegankelijk is voor iedereen? Dat mensen van allerlei pluimage, met elk hun beperkingen en bijzonderheden, zich welkom voelen in winkels, horeca en andere panden?”. Dat was de droom van Nardus Koster, die het initiatief nam voor de campagne ‘Iedereen doet mee’. Die droom deelde hij met citymarketeer Roeland Tameling, die meteen enthousiast was. Tameling: “Kampen profileert zich als ‘Hartelijke Hanzestad’ waarin gastvrijheid en inclusiviteit thuis horen. Het is een logisch vervolg in handelen. Wanneer je je als stad promoot als gastvrij, dan wil je dat als gast en bezoeker merken. Daar zetten we graag samen de schouders onder.”

Ongehinderd
Volgens Nardus Koster komt het initiatief bepaald niet uit de lucht vallen: “in de afgelopen periode zijn we al met elkaar aan de slag gegaan. Kampen Partners heeft onder meer teksten en beelden geplaatst in de ‘Ongehinderd’ app en ondernemers aangespoord hier ook aan mee te doen. En nu starten we een communicatiecampagne. Ondernemers kunnen met een logo in hun zaak zichtbaar maken dat ze zich in willen zetten voor een inclusieve binnenstad.” Roeland Tameling vult aan: “We gaan alle geïnteresseerde winkeliers een checklist meegeven met aandachtspunten die zonder grote investeringen eenvoudig verholpen kunnen worden. Van het weghalen van obstakels in het gangpad tot het verwijderen van onnodige drempels. Die checklist staat ook op www.hartelijkehanzestad.nl.”

Binnenstadsmanagement
De Gemeente Kampen, Vastgoedtafel en OVK werken met ondersteuning van Kampen Partners samen aan binnenstadsmanagement. Hiervoor is ook financiële ondersteuning vanuit de Provincie Overijssel beschikbaar gesteld. Onder meer de kosten van de ‘Iedereen doet mee’ campagne worden hieruit gefinancierd. Met als uiteindelijke doel: Kampen krijgt de meest hartelijke binnenstad van Nederland.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

GEEF JOUW REACTIE
GEEF JOUW NAAM OP