Kampen Partners daagt vrijetijdsondernemers uit met “Social media challenge”

282
Hester Timmerman: “kom in actie voor het te laat is!”
Hester Timmerman: “kom in actie voor het te laat is!”

Restaurants en cafés die wel een Facebook pagina hebben, maar geen interactie. Hotels die niet reageren op online reviews van gasten. En winkeliers die niet online laten zien wat ze te bieden hebben. In 2020 komt dat nog regelmatig voor. Ook in Kampen. Een Social media challenge moet daar verandering in gaan brengen.

Noodzaak om te overleven
Winkeliers, horecazaken en andere bedrijven in de recreatiesector hebben in de afgelopen maanden de kracht van de digitale revolutie in crisistijd gevoeld. Binnenstadsmanager Leo Hoksbergen: “Het zorgde voor klantenbinding, behoud van omzet en waardevolle informatie. Maar niet iedere ondernemer kon daarvan profiteren.” En volgens Kampen Partners is de inzet van sociale media en online zaken doen een vereiste om als onderneming te kunnen overleven. Daarom daagt de citymarketingorganisatie alle vrijetijdsondernemers, evenementenorganisatoren en culturele instellingen uit voor een social media challenge die dertig dagen duurt.

Startbijeenkomst op 21 september
Hoksbergen vertelt: “Op 21 september in de avond staat de kick-off van de Social Media Challenge gepland. Met een gratis social media training voor binnenstads- en andere ondernemers, slimme tips hoe je social media echt goed kunt gebruiken en dankzij Hester Timmerman maak je ‘Vrienden voor het leven’!” Het is ook de start van een 30-dagen challenge om praktisch aan de slag te gaan. Vanwege coronaregels is online aanmelden via https://21september.eventbrite.nl verplicht.

30 dagen
De Social Media Challenge vindt plaats van 22 september tot en met 22 oktober. Citymarketeer Roeland Tameling legt uit wat de bedoeling is: “Iedereen gaat 30 dagen achter elkaar aan de slag met concrete huiswerkopdrachten voor Facebook, Tripadvisor of een ander kanaal dat voor hen relevant is. Alle deelnemers krijgen regelmatig via e-mail ondersteuning, tips en prikkelende vragen. Het mooie is: de oefening kost per dag slechts 10 minuten achter je computer en na 30 dagen heb je concreet, zichtbaar resultaat om trots op te zijn!” Deelname is gratis en geïnteresseerden kunnen zich nu al aanmelden via https://www.facebook.com/groups/socialmediachallengekampen/.

Gratis vlogtrip
Alle deelnemers mogen 27 oktober gratis meedoen aan een mini workshop vloggen met de mobiele telefoon. Vervolgens gaan ze op vlogbezoek in Zutphen. Om inspiratie op te doen, ervaringen te delen en samenwerking te zoeken. De Challenge is een initiatief van de Stuurgroep Binnenstadsmanagement Kampen en wordt mede mogelijk gemaakt door de Stadsbeweging Overijssel.