Binnenstadondernemers: “Samen de schouders eronder!”

299

Onder dit motto start binnenkort de wintercampagne van Kampen Partners. Onderdeel van de campagne is het blijven investeren in de sfeer in de binnenstad, door onder andere de aankleding van de binnenstad te verbeteren, maar ook met een winterprijzenactie.

Wethouder Geert Meijering is enthousiast: “Als gemeente Kampen werken we hier graag aan mee. Zeker nu de maatregelen rondom Corona flink zijn aangescherpt proberen we samen onze ondernemers in de aanloop naar de feestdagen zo goed mogelijk te ondersteunen door de binnenstad veilig, maar ook gezellig te houden.”

Binnenstadmanager Leo Hoksbergen: “In de afgelopen week hebben we de sfeerverlichting weer in de binnenstad opgehangen. Omdat er vanwege de coronamaatregelen geen evenementen georganiseerd mogen worden, worden er ook extra sfeermaatregelen in de binnenstad genomen: zo is het plan om de winkelstraten extra aan te kleden met kerstbomen en gaan we verschillende creatieve ‘feel good acties’ op poten zetten.”

Vanuit de werkgroep evenementen van het ondernemersfonds in de binnenstad wordt in de periode vanaf 10 november tot aan de kerstdagen in samenwerking met Brugmedia een winterprijzenactie georganiseerd. Het winkelend publiek kan dan mooie prijzen winnen die door de ondernemers ter beschikking worden gesteld.

Wethouder Geert Meijering: “Daarnaast zijn we als gemeente samen met de ondernemers en vastgoedeigenaren volop bezig met de uitvoering van het stadsarrangement dat we met de provincie Overijssel hebben afgesloten. Doel van het arrangement is om gezamenlijk een flinke impuls aan onze binnenstad te geven om deze vitaal en toekomstbestendig te houden.”

Een van de onderdelen uit het stadsarrangement is het verbeteren van het decor van de stad. Hiermee wordt ingezet op het verbeteren van de verblijfskwaliteit en daarmee ook de sfeer in de binnenstad door vergroening en goede duurzame verlichting.

“Goede en duurzame sfeerverlichting draag bij aan een gezellige sfeer. De beleving en de uitstraling ervan maakt onze binnenstad direct veel gezelliger. De ondernemers hebben geïnvesteerd in duurzame en energiezuinige sfeerverlichting. Vanuit het stadsarrangement hebben we een bijdrage hieraan geleverd door bij de entrees drie eyecatchers in de vorm van de Kamper Kogge te plaatsen. Daarmee geven we bezoekers van de binnenstad een extra welkom in onze hartelijke Hanzestad aan het water.”, aldus wethouder Meijering.

Op 10 november start de campagne en duurt tot het einde van het jaar. De campagne is ook terug te vinden op visitkampen.nl
.