Cijfers Effectmeting publiciteit Sail Kampen 2014 bekend

Campagne succesvol: 1600 artikelen, totale mediawaarde ruim 1,6 miljoen euro

De campagne van IJsseldelta Marketing voor het nautische evenement Sail Kampen is zeer succesvol geweest.  In totaal zijn er 1600 artikelen over Sail Kampen en de IJsseldelta verschenen – zowel online als offline – als gevolg van gezamenlijke inspanningen met de organisatie van Sail Kampen. Deze artikelen vertegenwoordigen een totale mediawaarde van ruim 1,6 miljoen euro. Het spraakmakende campagnefilmpje op you tube is in ruim 200 landen getoond aan 4,3 miljoen mensen en via landelijke en internationaal bekende media.

Facts & Figures campagnemiddelen
IJsseldelta Marketing heeft een breed scala aan communicatiemiddelen ingezet, zowel betaald als onbetaald via free publicity, zoals de recreatiekrant van Brugmedia en reportage in ANWB Waterkampioen. Campagnemiddelen als de NS Abri’s, Wegener Sailspecial, advertenties in Telegraaf, Google Adwords campagne, banners, merchandise en combiflyers Hanzesteden/IJsseldelta hebben hun vruchten afgeworpen in de informatievoorziening over Sail Kampen en de toeristische regio IJsseldelta. De 1600 publicaties in lokale, regionale, nationale en internationale (print)media en blogs hebben een mediawaarde van 1,6 miljoen euro en een potentieel bereik van ca. 1 miljard mensen.. Het virale you tube filmpje met interview burgemeester Bort Koelewijn heeft publiciteit gegenereerd in onder meer het NOS 8 uur journaal, Hart van Nederland, NOS Jeugdjournaal, RTL Nieuws, Pauw & Witteman, RTL Duitsland, BBC, Ellen DeGeneres show en talrijke andere bekende media.
ontdek ijsseldelta
Partners en bezoekersonderzoek
IJsseldelta Marketing heeft ten behoeve van de campagne de samenwerking gezocht met de organisatie van Sail Kampen, Gemeenten Kampen en Zwartewaterland, de ondernemers in de IJsseldelta, Toeristische Informatie Punten, de Klankbordgroep IJsseldelta Marketing, Kampen Marketing, Brugmedia, ANWB Waterkampioen, Wegener en de NS. Uit het bezoekersonderzoek is onder meer naar voren gekomen dat bezoekers heel tevreden zijn over de informatieverstrekking vooraf en vooral via social media, you tube en via nieuwssites en kranten op het evenement geattendeerd zijn. Opmerkelijk is verder het hoge bestedingspatroon tijdens het evenement, maar liefst 23% gaf 10 tot 20 euro p.p. uit tijdens Sail en maar liefst 19% gaf aan meer dan 40 euro p.p. te besteden aan winkelen, uitgaan, rondvaart en diversen tijdens het paasweekend in Kampen. Verder was 86% van de ondervraagden tevreden tot zeer tevreden over de informatievoorziening. De monitoring en het bezoekersonderzoek is in samenwerking met KennispuntOost tot stand gekomen.
Meer informatie over de campagne van IJsseldelta Marketing is te vinden op: www.ontdekdeijsseldelta.nl.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*