Kampen jaloers op Tilburg

Ingezonden bericht

207

Vandaag presenteerde Tilburg als eerste stad haar eigen herkenningsmelodie. Daarmee streeft het Kampen voorbij, dat de lancering van haar geluidsmerk moest uitstellen vanwege het coronavirus.

 Primeur

Citymarketeer Roeland Tameling uit Kampen feliciteert Tilburg hartelijk met de primeur. “Het is een fantastisch idee. Ik heb grote waardering voor Marc Meeuwis, mijn evenknie in Tilburg. Goed gedaan!” Maar Tameling moet ook wel toegeven dat hij stiekem stikjaloers is op de aandacht die Tilburg krijgt. Hij dacht namelijk dat niet Tilburg, maar Kampen de eerste stad met een officieel klankmerk zou worden. Het Coronavirus gooide echter roet in het eten.

Corona

“We hebben in Kampen net als in Tilburg een eigen geluid ontwikkeld, inclusief partituur en muziekcompositie. Het was de bedoeling die te presenteren door 500 deurbellen met ‘het geluid van Kampen’ weg te geven. Maar we kregen mailtjes uit China dat degene die de ‘proefdeurbel’ in zijn bezit heeft de straat niet op kan om de bel te versturen. Dus hebben we de presentatie uitgesteld. Daar heb ik nu wel spijt van, ja!”

 

Klankmerk voor Kampen

Speciaal voor Kampen heeft sound branding bureau BLCKBRD uit Utrecht op basis van het DNA en de positionering van Kampen als ‘hartelijke Hanzestad aan het water’ een audiologo en een brandscore ontwikkeld. Deze staan online op https://blckbrd.eu/het-geluid-van-kampen/De stichting Kampen Partners wil Tilburg niet in de weg zitten en heeft de introductie van een uniek klankmerk voor de stad en gemeente Kampen verplaatst naar het Business Event Kampen, dat in april wordt gehouden. Dan heeft Kampen niet alleen een authentieke audio huisstijl, maar ook verschillende plekken waar het geluid daadwerkelijk te horen is. Touchpoints noemen marketeers dat.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here