Kampen Marketing zoekt onervaren gidsen

392

Om nieuwe inwoners nader kennis te laten maken met de gemeente Kampen zoekt citymarketeer Roeland Tameling vrijwilligers die hun persoonlijke rondleiding door Kampen willen geven. Ervaring is daarom nadrukkelijk NIET vereist.

Welkom in Kampen
Kampen wil een hartelijke Hanzestad zijn, ook voor nieuwe inwoners. Daarom roept citymarketing organisatie Kampen Marketing mensen uit de hele gemeente op om nieuwelingen ‘op sleeptouw’ te nemen. Ze mogen hun favoriete plekken laten zien, dus echte persoonlijke ervaringen delen in plaats van een rondje langs de toeristische hoogtepunten van Kampen.

Vrijwilligers
Roeland Tameling beweert dat het bij citymarketing beter is om bijzondere ervaringen te delen dan alleen maar ‘platte reclame’ te maken voor de stad. En dus is hij op zoek naar mensen die hun persoonlijke verhalen over Kampen willen delen: “hou je van Kampen? Meld je dan aan om nieuwe inwoners op sleeptouw te nemen. Dat kan via het inschrijfformulier op www.welkominkampen.nl, maar je mag me ook bellen via 06-1745340. En iedereen die zich nu inschrijft mag ook gratis meedoen aan de training ‘Schipperslatijn’ die we op 29 mei geven aan de ambassadeurs van de stad!”

Professionele stadsgidsen
De binnenkort te lanceren campagne voor nieuwe inwoners is volgens Tameling nadrukkelijk niet te vergelijken met de tours die al in Kampen worden aangeboden: “we zijn heel blij met de professionele stadsgidsen die bezoekers meenemen door de stad. Dat doen ze aan de hand van historische verhalen en specifieke kennis over de architectuur en cultuur van Kampen. Hun aanbod promoten we graag. De sleeptouwactie is daarop aanvullend. Hij is alleen bedoeld als een soort inburgering voor mensen die net zijn komen wonen in onze gemeente. Dus ook met heel andere verhalen en informatie natuurlijk.”

Kampen Marketing
De actie om onervaren gidsen te werven is een initiatief van Kampen Marketing, de citymarketingorganisatie van Kampen. De stichting zet zich in om mensen te verleiden te kiezen voor Kampen als plaats om te wonen, te werken en hun vrije tijd te besteden.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

GEEF JOUW REACTIE
GEEF JOUW NAAM OP