Op woensdagavond 22 november vond in het bezoekerscentrum van Stoomgemaal d’Olde Mesiene een bijeenkomst plaats van IJsseldelta Marketing en Stichting In de IJsseldelta. De avond werd goed bezocht door zo’n 50 ondernemers en ambassadeurs die allen actief zijn in de vrijetijdssector in de IJsseldelta. Voorafgaand aan de bijeenkomst was er gelegenheid om een kijkje te nemen bij de oude stoommachine, een historisch rijksmonument.
Tijdens de bijeenkomst werden de aanwezigen geïnformeerd over de marketingplannen voor de IJsseldelta en het nieuwe consumentenpanel van Marketing Oost. Door het stellen van onderzoeksvragen wil de regionale marketingorganisatie meer inzicht krijgen in de verschillende fases van de ‘customer journey’ zoals het oriëntatie proces, beleving en waardering.
Synergie voordelen
Harry Bruins, voorzitter van stichting In de IJsseldelta kondigde tijdens de bijeenkomst aan dat de besturen van stichting In de IJsseldelta en de Gebiedscoöperatie IJsseldelta de intentie hebben om met ingang van 1 januari 2018 de activiteiten van de stichting een plek te geven binnen de Gebiedscoöperatie IJsseldelta. De reden hiervan is dat er in positieve zin overlap is ontstaan in de activiteiten van beide partijen en dat er synergie voordelen te behalen zijn.
Om dezelfde reden zal de ook samenwerking tussen IJsseldelta Marketing en de Gebiedscoöperatie IJsseldelta verder worden geïntensiveerd. Ondernemers die actief zijn in de vrijetijdseconomie en belangstelling hebben om zich aan te sluiten bij dit ondernemerscollectief, kunnen zich aanmelden via
in**@gc***********.nl
Aan het eind van de avond verzorgden een aantal ondernemers nog een pitch over het eigen bedrijf en was er tijd voor informele ontmoetingen en nadere kennismaking. Dit onder het genot van streekproducten uit de IJsseldelta.