De nieuwe huis-aan-huiskrant Kampen.nl wordt zaterdag 30 augustus gelanceerd tijdens de eerste Leuke Lange Zaterdag. In één van de leegstaande binnenstadspanden wordt een enorme krant geplaatst. Iedereen kan een bericht plaatsen op deze krant: Wat betekent Kampen voor jou? Wat is jouw droom voor Kampen? Wat maakt Kampen bijzonder? Alle berichten worden in de eerste edities geplaatst. Deze dag is iedereen dus redacteur.
Kampen heeft hiermee een primeur. Het is uniek dat twee media, een citymarketing website en een huis-aan-huiskrant, op deze manier aan elkaar gekoppeld zijn. Een advertentie in de krant wordt online doorgeplaatst en een online redactioneel verhaal kan ook de in de krant gelezen worden. Dit garandeert meer zichtbaarheid maar ook een leesbare krant en een aantrekkelijke website.
Deze huis-aan-huiskrant heeft geen winstoogmerk. De meeropbrengst uit de advertentieverkoop van de krant wordt teruggegeven aan de stad. Deze opbrengst kan gebruikt worden voor allerlei citymarketing doeleinden. Zo kan Kampen nog beter op de kaart worden gezet.