Meer gemak en veiligheid voor reizigers, want contant geld verdwijnt
De bussen van Syntus krijgen er nieuw betaalgemak bij. Naast betaalmiddelen als de OV-chipkaart en de Syntus app kunnen losse kaartjes vanaf nu ook afgerekend worden met PIN (contactloos) of creditcard. Al deze manieren van betalen zijn makkelijk, snel én vooral veilig. Contant geld zal om die reden geleidelijk uit de bus verdwijnen.
Begin 2018 geen contant geld meer
Naar verwachting begin 2018 (datum nog vast te stellen) kan er niet meer met contant geld betaald worden. Dat doen we om de veiligheid in de bus te vergroten voor onze medewerkers en reizigers. Daarnaast zijn de nieuwe betaalvormen (zoals PIN en creditcard) sneller en efficiënter. Er hoeft bijvoorbeeld geen geld meer gewisseld te worden. Tot die tijd kunnen reizigers zowel met PIN als met contant geld betalen in de bus. De maanden januari en februari zijn maanden waarin de techniek wordt getest in de praktijk. In die periode is het niet 100% gegarandeerd dat er in elke bus gepind kan worden en moet dus in voorkomende gevallen nog steeds contant kunnen worden afgerekend.
Alternatieven voor contant geld
Voor de grootste groep reizigers is het verdwijnen van contant geld in 2018 in de bus geen punt. Bijna iedereen betaalt al (contactloos) met PIN. Voor de kleine groep reizigers zonder pinpas treffen we extra maatregelen en bieden we vanaf het moment dat er niet meer contant betaald kan worden alternatieven. Zo kunnen zij voorafgaand aan de reis een ticket kopen bij één van onze verkooppunten. Daarnaast kunnen reizigers uiteraard ook een OV-chipkaart aanschaffen of Syntus app gebruiken.
Gewoon snel en makkelijk betalen
Dat is wel zo veilig. Bekijk alle betaalmogelijkheden op:
www.syntusutrecht.nl/betalen
www.syntusgelderland.nl/betalen
www.syntusoverijssel.nl/betalen
www.twents.nl/betalen