De dag begon klokslag 09.00 uur met een rondgang door Wilsum door de schoolkinderen met medewerking van Euphonia Wilsum.
Na de rondgang was er het traditionele Oranjeontbijt. De mensen die zich voor het ontbijt hadden opgegeven genoten van het uitgebreide ontbijt dat hun werd voorgeschoteld. Ook wijkverbinder Julian Aarten en wethouder Irma van der Sloot waren aanwezig. Na het ontbijt was er de “goochelschool” voor de kinderen. Af en toe schaterden de kinderen het uit van het lachen als een truc niet slaagde. Ook mochten de kinderen de goochelaar meehelpen met de soms “zeer moeilijke trucs”. Ondertussen werd er door Euphonia leuke muziekstukjes gespeeld. Natuurlijk konden de kinderen ook weer bij “tante Til”zich laten schminken of op een luchtkussen spelen. Al met al weer een geslaagd evenement ’s morgens.
’s Middags was er de traditionele zeskamp. Er waren twaalf teams die zich voor de zeskamp hadden opgegeven. Elk team moest een mascotte leveren. De mascottes waren soms zeer vreemd uitgedost, maar 1 team had een schitterend mooie mascotte. Jammer genoeg kon het team met hun mooie mascotte geen potten breken en lag het volgens sommigen echt niet aan de mascotte… De teams moesten verschillende spelopdrachten uitvoeren zoals, zaklopen, spijkerbroek hangen en touwtrekken. Tenminste 1 vrouwelijk teamlid moest als laatste spel onderdeel op “Herman, de stier”. ’s Avonds werden tijdens de pauze van de band “Vangrail” de gewonnen prijzen uitgereikt. Team “Code Oranje” werd de winnaar van de zeskamp en mogen zich een jaar lang de kampioenen noemen.
Als klap op de vuurpijl was er zaterdagavond een optreden van de band “Vangrail”. Ondanks de regen stroomde het vele publiek naar de feesttent in Wilsum. Het was een komen van auto’s en fietsers op de dijk. Zoals gewoonlijk ging het dak eraf. De voeten gingen van de vloer en de handen in de lucht. Het kon niet op, “Vangrail” zweepte het publiek op, waarmee het een waardige afsluiting van de zaterdag werd.
Het bestuur van de Oranjevereniging van Wilsum heeft alles uit de kast gehaald om tussen de buien door weer een uitgebreide programma aan het publiek aan te bieden. Iedereen van het bestuur en alle jongens die hebben meegeholpen om dit evenement tot een geslaagde feest te maken:
BEDANKT
Foto’s Daan Anthony