Per 1 juli sociale ombudsman of -vrouw in de gemeente Kampen

249

Vanaf 1 juli 2015 beschikt Kampen over een sociale ombudsfunctie. Deze man of vrouw vormt een onafhankelijke partij waar inwoners terecht kunnen met vragen, klachten en bezwaren over de uitvoering in het sociaal domein.

Niet alleen over de nieuwe taken die de gemeente er dit jaar heeft bij gekregen, maar ook voor de bestaande. Inwoners kunnen via een speciaal e-mailadres en telefoonnummer in contact treden met de ombudsman/-vrouw. Via deze weg kan ook een afspraak voor een persoonlijk gesprek worden gemaakt.

vinger wijzen

 

Wethouder Spaan: “Met deze ombudsfunctie willen we als gemeente een plek realiseren voor inwoners waar zij terecht kunnen voor alle vragen en opmerkingen over de uitvoering in het sociaal domein door gemeente en organisaties. Inwoners vinden hier een luisterend oor, worden verwezen en waar nodig begeleid naar de goede ingang voor hun vragen en opmerkingen”.

Voor deze functie gaat de gemeente op zoek naar iemand die al een dergelijke functie in de regio vervult. In de loop van juni maakt de gemeente bekend op welke wijze het verder wordt ingevuld.

Met het realiseren van een sociale ombudsfunctie per 1 juli 2015 geeft de gemeente invulling aan de afspraak hierover in het coalitieakkoord en wordt uitvoering gegeven aan de afspraak die daarover in het uitvoeringsprogramma 2014-2018 van het college is opgenomen. Na de zomervakantie gaat het college in gesprek met de gemeenteraad over de vraag of de ombudsman/-vrouw meer taken en/of speciale bevoegdheden moet krijgen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

GEEF JOUW REACTIE
GEEF JOUW NAAM OP