PMPC subsidie biedt kansen voor recreatieve ondernemers in de IJsseldelta

0
204

Hoge opkomst ondernemersbijeenkomst IJsseldelta Marketing

Afgelopen maandag 16 juni. kwamen recreatieve ondernemers uit de IJsseldelta samen in het Tapijtmuseum Genemuiden voor een bijeenkomst over duurzame stimulering van de lokale economie. Initiatiefnemer IJsseldelta Marketing bood een programma over de voordelen van regionale gebiedspromotie voor de individuele ondernemer, praktische social media tips en subsidiemogelijkheden bij de provincie Overijssel voor recreatieve initiatieven (PMPC-regeling)..

Groeiende vrijetijdsecomie
De vrijetijdseconomie biedt veel kansen. De provincie Overijssel stimuleert de vrijetijdseconomie door hierin te investeren. Dit doet zij onder andere door de PMPC-subsidie beschikbaar te stellen. Deze subsidie biedt kansen voor toeristische ondernemers en is in het leven geroepen om samenwerking tussen verschillende organisaties en nieuwe initiatieven te ondersteunen. Ondernemers kunnen door Saxion Hogescholen worden ondersteund bij de ontwikkeling van deze ideeën.
Samen met de aanwezige ondernemers werd gekeken naar nieuwe ideeën en initiatieven die in aanmerking komen voor de regeling. Wilt u weten of uw idee in aanmerking komt voor de PMPC-regeling? Kijkt u dan op www.overijssel.nl /pmpc of neem contact op met IJsseldelta Marketing 038-468 66 59.

Promotie van de IJsseldelta
De publiciteitscampagne van IJsseldelta Marketing richt zich in 2014 op het uitlichten van de bekende evenementen Sail Kampen, de Sleepbootdagen in Zwartsluis, Stadsfestival Zwolle en Kerst in Oud Kampen. Door samen te werken met deze nationaal scorende evenementen ontstaat een hefboomeffect in promotioneel bereik.. De evenementen trekken van zichzelf al veel bezoekers. IJsseldelta Marketing verhoogt het promotionele bereik vooraf aan het evenement en biedt individuele ondernemers en overheden tijdens het evenement een podium om de vele bezoekers te bereiken. Inzet is de bezoeker verleiden tot langer verblijf of herhaalbezoek. Doel is door middel van verhoogde bestedingen de lokale economie te stimuleren.

Workshop Social Media
KennispuntOost (net als IJsseldelta Marketing onderdeel van MarketingOost) verzorgde een praktische Social Media workshop met tips hoe de individuele ondernemer zijn eigen organisatie het best promoot en hoe je hoog scoort in de Google zoekresultaten. Ook stond op de agenda, hoe je meelift op de promotie van het gebied en hoe je door naar elkaar te verwijzen, een hoger bereik realiseert. .

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here