Afgelopen voorjaar lanceerde IJsseldelta Marketing de nieuwe IJsseldeltagids. Een toeristische informatiegids over recreatieve mogelijkheden in de IJsseldelta, in een oplage van 50.000 stuks. Om de gids landelijk te verspreiden, plaatste IJsseldelta Marketing advertenties in magazines van de ANWB. Een actie met kans op gratis overnachten en varen in de IJsseldelta moest lezers motiveren een gids op te vragen. Dit leverde 1500 extra aanvragen van de IJsseldeltagids op. Afgelopen week werden de winnaars van deze actie bekendgemaakt.
Waterkampioen en Toeractief
IJsseldelta Marketing plaatste de advertenties in de Toeractief en de Waterkampioen, toeristische magazines van de ANWB. De Toeractief wordt vooral gelezen door wandelaars en fietsers. De doelgroep van de Waterkampioen zijn watersportrecreanten. Deze doelgroepen passen goed bij de recreatieve mogelijkheden in de IJsseldelta.
Ontdek de IJsseldelta; Nederland in het klein
De IJsseldelta biedt een combinatie van karakteristieke (Hanze)steden, watergebieden en polderlandschap. De vele wandel- en fietsroutes geven bezoekers de mogelijkheid het gebied te ontdekken. Vanaf eind 2013 is het Wandelnetwerk IJsseldelta gereed. Ook komt de watersportrecreatie steeds meer op. Uniek is bijvoorbeeld de mogelijkheid om tot in de centra van de steden in de IJsseldelta te varen. Je loopt zo van boord het terras op. Het gebied is te ontdekken met eigen boot, maar er zijn ook genoeg rondvaartmogelijkheden.
Winnaars van de actie
De winnaars zijn afkomstig uit Noord- en Zuid-Holland. Ze ontvangen een gratis overnachting en een vaartocht in de IJsseldelta. Om zoveel mogelijk rendement uit hun verblijf te halen, heeft IJsseldelta Marketing een aantal suggesties voor activiteiten voorgesteld.
Ook een IJsseldeltagids?
Wil jij ook alles weten over de recreatieve mogelijkheden in de IJsseldelta? Vraag dan nu de IJsseldeltagids aan bij de VVV-agentschappen in Hasselt, Genemuiden, Zwartsluis en Kampen of bij het Toeristisch Informatie Punt in Hasselt en Zwolle.