Stichting Kampen Marketing officieel van start

V.l.n.r. Thomas Klaphake (secretaris Stichting Kampen Marketing), Wethouder Geert Meijering en Frans Holleman (voorzitter Stichting Kampen Marketing).
V.l.n.r. Thomas Klaphake (secretaris Stichting Kampen Marketing), Wethouder Geert Meijering en Frans Holleman (voorzitter Stichting Kampen Marketing).

Op 27 oktober 2015 werd het officiële startsein gegeven voor de Stichting Kampen Marketing. De Stichting neemt hiermee het roer over van de gemeente Kampen die het strategisch plan Kampen Marketing heeft vastgesteld. Daarbij stemt het college tevens in met het proces van overhevelen van het budget voor citymarketing en het evenementenbudget aan de nieuwe stichting.

De bestuursleden Frans Holleman (regiodirecteur van BPD), Thomas Klaphake (directeur van De Olifant) en Quintus-directeur Maaike Deckers hebben er zin in. Frans Holleman, voorzitter van de stichting: “Samen met Thomas, Maaike en citymarketeer Emiel Kuijpers hebben we een uitgebalanceerd en gedreven team om succesvol de nieuwe fase in te gaan. De gemeente heeft een uitstekende aanzet gegeven met Citymarketing en we hebben veel vertrouwen om de hoge verwachtingen van de gemeente en andere organisaties in de stad waar te maken.”

De start van de Stichting betekende tevens dat de rol voor de gemeente anders komt te liggen. De gemeente was initiator van Citymarketing in Kampen, maar nu de Stichting officieel van start gaat, doet de gemeente een stapje terug wat betreft de uitvoering van het citymarketingbeleid. Wethouder Geert Meijering: “Met de oprichting van de Stichting Kampen Marketing is er een nieuwe stap gemaakt in de promotie van onze prachtige gemeente. Een betrokken en deskundig stichtingsbestuur gaat er samen met inwoners en ondernemers voor zorgen dat er mooie initiatieven ontwikkeld worden om meer bezoekers naar Kampen te trekken. Ik wens alle betrokkenen veel succes en inspiratie.”