Voorbereiding beloningsactie fietsgebruik Kampen

229

image003Beter Benutten Zwolle Kampen start in het voorjaar van 2016 met een campagne om fietsgebruik te stimuleren. Deze campagne wordt onder de naam SpitsBikers uitgevoerd door Goudappel Coffeng en start begin maart. Doel van de campagne is meer mensen te stimuleren de fiets te gaan gebruiken en daardoor wegen en routes  te ontlasten waar automobilisten regelmatig vertraging hebben. Een onderdeel van de campagne betreft een  beloningsactie. Automobilisten op bepaalde routes kunnen een beloning verdienen door te gaan fietsen. Om op relevante routes gericht deelnemers te kunnen werven voor de beloningsactie wordt in de periode tussen 22 januari en 22 februari een kentekenregistratie gedaan op negen locaties in Zwolle en Kampen.

Hoe wordt het onderzoek uitgevoerd?

Met camera’s worden de kentekens van passerende personenauto’s geregistreerd. De camera’s worden langs de weg en op viaducten geplaatst. De kentekenregistratie is op de volgende locaties:

* Stadsbrug Kampen, stadinwaarts

* Flevoweg Kampen, tussen afrit N50 en Zambonistraat, in oostelijke richting

* IJsselallee Zwolle, tussen Spoolderbergweg en Nieuwe Veerallee, in zuidoostelijke richting

* Westerholterallee Zwolle, tussen rotonde Zwolle Zuid en Blaloweg, in noordwestelijke richting

* Middelweg Zwolle, ten noorden van Zwartewaterallee, in zuidelijke richting

* Ceintuurbaan Zwolle, tussen Meppelerstraatweg en Brederostraat, thv McDonalds, in zuidelijke richting

* Ceintuurbaan Zwolle, ten zuiden van kruising Leo Majorlaan x Dr Spanjaardweg, in noordelijke richting

* Nieuwleusenerdijk Zwolle, na kruising met oprit Zwolle en N340, in oostelijke richting

* Nieuwleusenerdijk Zwolle, ter hoogte van Steenwetering, in westelijke richting

Een groep automobilisten krijgt begin maart een brief met nadere informatie over de actie. Vanaf dan start de communicatie rondom SpitsBikers.

Privacybescherming

De verkregen kentekens worden conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens verzameld, bewerkt en beveiligd.

Comments are closed.