Een geweldige 1 april stunt, de bundeling van citymarketing krachten en uitstekende resultaten van een tevredenheidsonderzoek. Dat zijn de redenen waarom de stichting Kampen Partners het aandurft zich in 2020 te kandideren voor de Nationale Citymarketing Trofee. Het jaarverslag 2019 is alvast in de opzet van het nominatieformulier geschreven.
Resultaten
In het jaarverslag van de citymarketingorganisatie worden de resultaten gepresenteerd van allerlei acties om Kampen nog beter bekend en bemind te maken. De verkiezing van Miss Kampen 2019 op 1 april was een van de hoogtepunten. “Hiermee hebben we het historische verhaal van Kampen op een ludieke en succesvolle wijze nationaal onder de aandacht gebracht,” aldus citymarketeer Roeland Tameling. Dit leverde onder meer een bereik van 1,2 miljoen mensen op, die allemaal een bericht over Kampen hoorden, lazen of op hun beeldscherm zagen.
Voorzitter Frans Holleman is vooral trots op de organisatie ontwikkeling in het afgelopen jaar: “om de economie en het welzijn in de gemeente Kampen te versterken, hebben verschillende partijen hun krachten gebundeld in de nieuwe stichting Kampen Partners. De citymarketing, gastvrijheid en binnenstadsmanagement werken nu onder één dak.”
Tevreden
Adviesbureau Urban Solutions heeft onderzoek gedaan naar de tevredenheid over Kampen Partners bij diverse belanghebbende partijen. In het rapport staat onder meer te lezen: “over het algemeen kan worden gezegd dat de tevredenheid over Kampen Partners hoog ligt. De deskundigheid van de medewerkers scoort hoog met een gemiddeld cijfers van 8.” Ook de kwaliteit van het werk wordt goed gewaardeerd met een gemiddelde van 7,7.
Trofee
In 2015 en 2016 was Kampen al genomineerd voor de Nationale Citymarketing Trofee. Dit jaar trekt Kampen Partners de stoute schoenen (weer) aan en stelt zichzelf al kandidaat, nog vóór de opening van de nominatieperiode. “We moeten nog tot komend voorjaar afwachten of we tot de selectie doordringen”, vertelt Roeland Tameling, “de prijs wordt waarschijnlijk in juni uitgereikt. Dus er zijn nog wel wat hordes te nemen, maar we zijn hoe dan ook nu al hartstikke trots op de klinkende resultaten die we met zijn allen samen hebben bereikt!”
Het jaarverslag en het tevredenheidsonderzoek staan op www.kampenpartners.nl.