Irma van der Sloot, loco-burgemeester van de Gemeente Kampen, heeft amateurfotograaf Jan van der Kolk de eretitel ‘Weerman van Kampen’ toegekend vanwege zijn bijzondere verdiensten voor de promotie van de stad.

Van der Kolk heeft er namelijk voor gezorgd, dat meer dan 500 maal een mooie foto van Kampen in beeld is gekomen tijdens de weerberichten op o.a. het NOS Journaal. Er zijn maar weinig steden die zoveel aandacht hebben gekregen op het journaal en daarvoor kreeg de fotograaf -die overigens familie is van toenmalig weerman Jan Pelleboer- alle lof toegezwaaid tijdens een bijeenkomst met evenementenorganisatoren.

Vrijwilligers
De stichting Kampen Marketing is verantwoordelijk voor de citymarketing van de stad en koestert de samenwerking met ambassadeurs van de stad. Jan van der Kolk vervult in dat opzicht een voorbeeldfunctie, net als de andere fotografen die zich belangeloos inzetten voor de promotie van Kampen. Daarnaast zijn tientallen vrijwilligers actief om Kampen op de kaart te zetten als hartelijke Hanzestad aan het water. De een als fotograaf, de ander als gastheer of gastvrouw, evenementenorganisator, bestuurder of als medewerker bij de balie van de Tourist Info in de Stadskazerne. Hun inzet is van onschatbare waarde, aldus de loco-burgemeester.

Evenementen
Tijdens de bijeenkomst maakte Coen van Mierlo (voorzitter van het Evenementen Platform Kampen, een onderdeel van Kampen Marketing), ook bekend dat in totaal voor ruim een miljoen euro aan evenementensubsidies is aangevraagd door 21 organisatoren. Het beschikbare evenementenbudget is ongeveer een ton, dus het EPK zal hierin scherpe keuzes moeten maken. Uiterlijk 1 december wordt bekend gemaakt hoe de evenementensubsidies precies worden verdeeld.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here