“Hij doet het!” Met deze woorden maakte raadslid Niels Jeurink maandagmorgen via Twitter duidelijk dat de vernieuwde Kamperlijn, die gereed is voor elektrische treinen, in werking was getreden.

Op de vernieuwde lijn rijden voorlopig nog dieseltreinen, maar daar moet verandering in komen als de nieuwe vervoerder op deze lijn (Syntus) aan het eind van het jaar het vervoer van de NS gaat overnemen. De nieuwe verbinding is niet alleen milieuvriendelijker maar ook een heel stuk sneller geworden. De snelheid vanaf het gerenoveerde station Kampen gaat straks van 100 naar 140 km/u. Ook in de wijk Stadshagen werd een extra station gebouwd. Het treinverkeer tussen Kampen en Zwolle heeft ongeveer drie maanden stilgelegen. De kortste spoorlijn van Nederland doet al ruim 150 jaar dienst en is het volgens kenners een van de meest gebruikte spoorlijnen van Nederland.

Reizigers werden door Prorail getrakteerd op een croissantje…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here